Najlepsze narzędzia do lokalnego SEO według opinii SEOSEM24

Pozycjonowanie lokalne SEO działa dość podobnie jak każde inne pozycjonowanie. Z tą różnicą, że skupia się na lokalnym rynku i grupie odbiorców. Spore znaczenie ma tutaj usługa Google Moja Firma i wizytówki, które są niezłą i darmową reklamą Twojej działalności. Lokalne SEO ma szczególne znacznie dla firm, które działają na ograniczonym terytorialnie obszarze – gastronomia, usługi motoryzacyjne, sklepy, apteki, kancelarie prawne czy studia masażu. Zarówno w zwykłym SEO, jak i lokalnym warto powierzyć te procesy specjalistom – np. z SEOSEM24 Kraków jako najlepsza agencja SEO w Polsce w zestawieniuRating Captainzdobyli najlepsze opinie.

Czym jest pozycjonowanie lokalne SEO?

Według opinii SEOSEM24 działa ono na podobnej zasadzie jak każde pozycjonowanie SEO. W tym wypadku także chodzi o to, aby możliwie podnieść i utrzymać pozycję domeny w wynikach wyszukiwania Google. Różnica polega jednak na tym, że użytkownik sieci wyszukuje lokalnie. To powoduje, że otrzymuje wyniki o innej strukturze. Dla SEO-wca nadal ważny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych – tym razem jednak uwzględniających cechy terytorialne, np. nazwa miasta.

Lokalne wyniki wyszukiwania i geolokalizacja

Google stosuje metodę geolokalizacji. To powoduje, że w określonych sytuacjach stara się wyniki wyszukiwania dostosować do aktualnej lokalizacji użytkownika. Może też robić to w oparciu o lokalizację, którą użytkownik wyszukiwarce poda. Geolokalizacja to sprzymierzeniec firm lokalnych, prowadzących lokalne SEO. Klienci, którzy poszukują restauracji, mechanika czy salonu SPA najprędzej natrafią na wizytówkę GMF firmy ze swojej okolicy.

Jak podnieść widoczność w wyszukiwaniu lokalnym?

Jest kilka czynników, które wpływają na widoczność w lokalnym SEO. Opinie na ten temat są różne, a SEOSEM24 udzieliło nam kilku wskazówek:

  1. Prowadzenie wizytówki GMF – to absolutna podstawa we współczesnym pozycjonowaniu lokalnym. Choć wizytówki mają także inne wyszukiwarki, np. Bing lub Yandex, to Google jest suprematem. Z niego też korzysta miażdżąca większość klientów. Wizytówka GMF to bardzo fajna i darmowa usługa dla każdego przedsiębiorcy. Możesz umieścić swoja firmę na mapie Google. Użytkownik od razu widzi, jaki masz profil działalności, kiedy jesteś otwarty i jaki masz cennik. Dobrze prowadzona wizytówka to skarb – aktualne informacje, dodawane zdjęcia i reakcje na opinie.
  2. Pozyskiwanie pozytywnych opinii klientów – ci mogą zostawiać oceny Twojej firmy na wizytówce. Mogą też opatrzeć swoja ocenę stosownym, mniej lub bardziej treściwym komentarzem. Taka opinia to świadectwo o żywym zainteresowaniu Twoją usługą. Podtrzymywanie relacji z klientem poprzez reakcję na opinie (także te negatywne) buduje zaufanie do Ciebie jako marki. Aktywne wizytówki GMF są też bardziej lubiane przez roboty Google.
  3. Stosowanie linków regionalnych – przy pozycjonowaniu lokalnym także należy zadbać o linkowanie zewnętrzne. Najlepiej z domen o wysokiej pozycji i jakości. W tym wypadku warto zadbać też o to, aby prowadzące do Ciebie linki pochodziły z domen lokalnych. Postaraj się o link na lokalnym serwisie informacyjnym czy forum dyskusyjnym.
  4. Stosowanie optymalizacji on-site – Twoja domena, nawet jeśli tylko walcząca o pozycję w skali lokalnej, nadal musi być odpowiednio zoptymalizowana. Poza zadbaniem o warstwę techniczną, linkowanie wewnętrzne i atrakcyjne treści – upewnij się, że w ważnych elementach strony występuje np. nazwa miasta lub regionu. Wielu stawia na rich snippets i dobrze na tym wychodzi.

Czy warto stosować pozycjonowanie lokalne SEO?

Wiedziałeś, że aż 46% wszystkich wyszukiwań w Google dotyczy firm lokalnych? Albo to, że aż 1/3 użytkowników przed wizytą w sklepie, najpierw wyszukuje go na urządzeniu mobilnym? Przez ostatnie lata liczba celowych wyszukiwań lokalnych na Google wzrosła o 500%. Jeśli Twoja działalność ma charakter lokalny, jak najbardziej należy stosować lokalne SEO. Takie opinie na temat lokalnego SEO podaje SEOSEM24. Przede wszystkim nie jesteś stawiany w kontrze z wielkimi biznesami, które działają na rynku ogólnopolskim lub światowym. Skupiając się na klientach, którzy szukają lokalnie, jesteś traktowany przez algorytmy nieco inaczej. Zwyczajnie wtedy masz wyższą pozycję w lokalnych wyszukiwaniach a to powoduje, że Twoja firma jest bardziej widoczna i masz większe szanse na klientów. Do tego lokalne SEO to też oszczędności – jego prowadzenie kosztuje mniej. A ponieważ dotyczy głównie firm małych i średnich z ograniczonym budżetem – jest to optymalne rozwiązanie. Do tego efekty przychodzą z reguły nieco szybciej niż przy globalnym SEO.

SEOSEM24 opinie - pozycjonowanie lokalne.

Popularne narzędzia do pozycjonowania SEO

Na podstawowym poziomie według opinii SEOSEM24, pozycjonowanie lokalne przebiega tak jak każde inne. Potrzebujesz podobnego rodzaju wiedzy i narzędzi analitycznych. W pracy nad SEO szczególnie użyteczne są serwisy:

  1. Senuto – narzędzie pozwala przeprowadzić analizę widoczności dowolnej strony internetowej. Monitoring pozycji możesz wyświetlić w danej chwili lub historycznie. Niewątpliwą zaletą jest wyszukiwarka słów kluczowych – podaj frazę, a narzędzie samo zaproponuje inne frazy, które okazują się równie wartościowe na podstawie aktualnej wyszukiwalności. Narzędzie przedstawia dane w czytelny i zrozumiały sposób.
  2. SEMSTORM – ma podobne zastosowania, co Senuto. Także przeprowadzi analizę widoczności strony i zaproponuje bazę słów kluczowych. W pozycjonowaniu lokalnym pomaga fakt, że frazy możesz powiązać z konkretnymi lokalizacjami. SEMSTORM ma też Generator Tematów – funkcja, która proponuje pytania i problemy, które powinieneś poruszyć np. na firmowym blogu.
  3. Google Analytics – klasyka w pracy SEO-wca. Narzędzie służy do oceny realnego ruchu na zadanej stronie. Możesz dowiedzieć się o każdym wejściu na stronę i o tym, jak dokładnie zachowywał się użytkownik. W co klikał, w jakiej kolejności i jakie wykonał czynności. A to tylko podstawowa z jego funkcji.
  4. Google Trends – narzędzie dobre, jeśli dopiero zaczynasz planowanie treści. Google Trends pokazuje, jakiego rodzaju wyszukiwania są popularne w skali globalnej jak i poszczególnych regionów Polski. To pomoże Ci uniknąć tworzenia wartościowych, ale jednak niedopasowanych do trendów treści.
  5. Google Search Console – kiedyś zwanym Google Webmaster Tools. To narzędzie z kolei monitoruje liczbę kliknięć oraz otworzeń strony w wynikach organicznych wyszukiwarki. Narzędzie pokaże liczbę linków wewnętrznych i przychodzących. Dostarcza wiedzy o danych strukturalnych zarówno całej witryny jak i poszczególnych podstron. Za pomocą funkcji Disavow Tool możesz je zgłosić do indeksacji – chęci odcięcia się od linków zewnętrznych ze stron o niskiej jakości.
  6. PageSpeed Insights – kolejne narzędzie od Google, tym razem analizujące szybkość działania strony. To ważny czynnik przy pozycjonowaniu stron, zwłaszcza że spora część Twoich odbiorców może przeglądać internet na urządzeniach mobilnych. PageSpeed Insights ocenia jakość działania strony w skali 0 do 100. Rozróżnia kryteria na działanie na komputerze i smartfonie lub tablecie. Rozpisze czas wczytywania się całej strony jak i poszczególnych jej elementów składowych. Dostarczy wskazówek, co należy poprawić.
  7. Google Mobile Friendly Test – coś zbliżonego do PageSpeed Insights, ale skupiające sie na jakości strony pod kątem przeglądania jej w urządzeniu mobilnym. Jeśli wpiszesz adres strony, narzędzie natychmiast wykaże ewentualne problemy w tej kwestii. Natychmiast dowiesz się, czy strona używa jakieś stare i niekompatybilne plug-iny, czy szerokość treści jest odpowiednia lub czy elementy do klikania są odpowiednio daleko od siebie rozmieszczone.
  8. Google Data Studio – to narzędzie zbiorcze, które gromadzi i porównuje dane zebrane zarówno przez Google Analytics czy Google Search Console. Przedstawia wyniki w postaci czytelnych zestawień i wykresów. W ten sposób z jeszcze szerszej perspektywy możesz ocenić widoczność swojej domeny, także lokalnie i wdrożyć odpowiednie działania.
  9. SurferSEO – kolejne istotne narzędzie w pracy SEO-wca. Wystarczy, że wpiszesz frazę kluczową a algorytm aplikacji dokona analizy stron, które są wysoko w wynikach wyszukiwania na zadaną frazę. Przedstawi w formie graficznej i tabelowej dane o optymalizacji serwisów. Narzędzie szybko wykaże, jak długie są treści, jak bardzo nasycone lub jaka jest długość nagłówków H2 na stronach, które są wysoko. W ten sposób masz dość jasny pakiet danych o tym, na jakie czynniki zwraca uwagę algorytm Google i jakie docenia.
  10. Ahrefs – sprawdzone narzędzie do analizy profilu linkowego. Dostarcza Ci listę stron, na których znajduje się odnośnik do Twojej strony oraz analizuje wszystkie strony i podstrony. Wiesz zatem, które domeny do Ciebie linkują, jaka jest ich jakość i których ewentualnie warto się pozbyć poprzez indeksację.

Local SEO – bezpłatne i dobre narzędzia i opinie na ich temat od SEOSEM24

Do bardziej lokalnych zastosowań dobrze, jeśli wyposażysz się w dodatkowe narzędzia. Są pomocne a do tego darmowe, wymieńmy choćby:

  1. GMBspy – plug-in do Google Chrome. Wtyczka, która umożliwia przeglądanie kategorii Twojej konkurencji w usłudze Google Moja Firma. Wtyczka przeszukuje kod html profilu konkurencji, dając Ci interesującą wiedzę i szansę na polepszenie optymalizacji własnej wizytówki.
  2. GMB Everywhere – plug-in do Google Chrome. Wtyczka ta działa podobnie jak GMBspy, ale potrafi więcej – możesz za jej pomocą przeprowadzić samodzielnie podstawowe audyty SEO wizytówek konkurencji. Możesz dowiedzieć się o strategii publikowania, jego częstotliwości i rodzaju treści. Na tej podstawie możesz porównać swoje zaangażowanie w wizytówkę GMF i ocenić, czy robisz to w wystarczającym zakresie.
  3. PlePer Local SEO Tools – kolejne narzędzie do przeprowadzania podstawowych audytów. Przefiltrować możesz dowolną wizytówkę na mapach Google, z wyszukiwarki lokalnej i panelu wiedzy. PlePer Local SEO Tools możesz też nabyć w wersji rozszerzonej, ale płatnej – ceny zaczynają się od 10 dolarów na miesiąc.
  4. Reviews Audit – o nim nieco szerzej za moment. Bardzo przydatne narzędzie do analizy widoczności i jakości wizytówek GMF. Narzędzie szybko pokazuje średnią i ilość ocen na wizytówce czy jakość i wiarygodność recenzji. Możesz łatwo zlustrować pod tym kątem zarówno swój profil GMF jak i konkurencji. Istotne źródło informacji w przypadku lokalnego SEO.

Ranking Rating Captain – top 10 najlepiej ocenianych agencji SEO przez klientów w sieci

Pozycjonowanie lokalne, czy szerzej usługi SEO najlepiej jest powierzyć doświadczonej agencji. Wybór konkretnej oferty może być kłopotem, ale z pomocą przychodzą niezależne zestawienia. Takie cyklicznie opracuje serwis Rating Captain, który na co dzień zajmuje się pomocą firmom w sieci. Ranking, który przeprowadzono w lutym 2022 roku miał na celu wykazać 10 najlepiej ocenianych przez klientów agencji SEO w Polsce. Na warsztat brano wizytówki GMF firm i przefiltrowano je przez obiektywne narzędzie analityczne Reviews Audit. Specjalizuje się ono właśnie w analizie profili w Google Moja Firma. Bierze pod uwagę takie czynniki jak:

  • widoczność wizytówki,
  • szczegółowość podanych informacji i ich istotność,
  • matrycę zaufania,
  • użyte słowa kluczowe i ich konkurencyjność,
  • ilość opinii na GMF, średnia ocen oraz jakość i wiarygodność tych ocen,
  • responsywność firmy w reagowaniu na wstawiane przez klientów opinie.

Zwycięzcą okazała się agencja z Krakowa – SEOSEM24 (uzyskała najlepsze opinie w rankingu), wykazując bardzo imponujące wyniki. Dostrzeżone w rankingu zostały też agencje Widoczni, Lepszy Marketing, TENSE, SMOLAR, Plajers, Artefakt, Nokatomi, JustIdea Agency oraz Owocni.

SEOSEM24 opinie - infografika.

Co spowodowało pierwsze miejsce dla SEOSEM24 Kraków – opinie na ten temat

Przykład SEOSEM24 jest o tyle ciekawy, że startując kilka lat temu zdobyli imponującą renomę w sieci. Mają rewelacyjnie spozycjonowaną i prowadzoną wizytówkę GMF – a to było przedmiotem oceny w rankingu Rating Captain. Średnia ocen 4,97 przy liczbie ocen 429 – do tego w ciągu 3 miesięcy doszło im aż 80 kolejnych opinii. Klienci zostawiają w większości (92%) jakiś komentarz, a te na ogół są dość treściwe i przychylne. Firma szybko na nie odpowiada, budując więź z klientem. Reviews Audit przyznał SEOSEM24 Kraków ocenę A, czyli najwyższą w matrycy wiarygodności. To wszystko świadczy o zainteresowaniu firmą, ale także pokazuje jak ważne jest pozycjonowanie lokalne. Uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wpływa na popularność, a popularność przekonuje Google, by utrzymywać Twoją domenę nadal wysoko. SEOSEM24 to zrozumiało i potrafiło wykorzystać, o czym świadczy fakt, że w rankingu Rating Captain nie wygrali tylko raz – w poprzednim zestawieniu z 2021 roku również byli pierwsi.

Pozycjonowanie lokalne przy użyciu wizytówki GMF

Zwycięska pozycja w rankingu dla SEOSEM24 Kraków wynika wprost z analizy Reviews Audit. Ta pokazuje, że agencja ma niemal wzorcową wizytówkę Google Moja Firma. Świadczą o tym m.in.:

  • bliska 5.0 średnia ocen i to przy dużej liczbie opinii,
  • liczny i stały dopływ nowych opinii na przestrzeni kwartału,
  • reagowanie przez agencję na opinie – firma odpisuje na nie szybko i treściwie,
  • treściwe są też komentarze pozostawione przez klientów – świadczy to o zaangażowaniu i żywym kontakcie z firmą,
  • wysoka wiarygodność opinii oceniona przez Reviews Audit.

To pokazuje dodatkowo, jak ważne jest pozycjonowanie lokalne, także przy użyciu wizytówki GMF.

SEOSEM24 – pozycjonowanie stron internetowych Kraków poprzez wartościowy content – sprawdź jak oni to robią!

Pozycjonowanie SEO, w tym pozycjonowanie lokalne to bieżąca dbałość o kondycję Twojej strony. Polega ona na wypełnieniu jej atrakcyjną i merytoryczną treścią. Taką, która zainteresuje użytkownika i poruszy istotne dla niego tematy, problemy lub przedstawi ofertę, której szuka. Teksty napisane muszą być przy zastosowaniu prawideł SEO i słów kluczowych. Tym w agencji SEO zajmują się copywriterzy. Piszą artykuły, wpisy na bloga, opisy przedmiotów, teksty sprzedażowe. Wyróżniona w rankingu SEOSEM24 Kraków deklaruje, że w jej szeregach są copywriterzy – pasjonaci. Ludzie, którzy specjalizują się w jednej lub dwóch dziedzinach, a do tego mają doświadczenie i intuicję w pisaniu w sieci. Podobno zawsze na początku budują model psychologiczny docelowego klienta i do niego dostosowują środki przekazu. Dobry content na własnej stronie przyda się wszystkim – lokalnej małej firmie, ale także średnim i dużym przedsiębiorstwom.

Dlaczego warto mieć stronę internetową? Jak dobrze zacząć od podstaw?

Bywają jednak firmy lokalne, które nie mają nawet swojej strony w sieci. To duży błąd! Agencja może zaoferować Ci nie tylko unikalne treści, ale też stworzenie od podstaw dobrej i funkcjonalnej strony. Specjaliści od webmasteringu, UX i SEO przygotują ją tak, aby szybko się ładowała, była przejrzysta i wygodna dla użytkownika (klienta). Przy pozycjonowaniu lokalnym bardzo istotne jest zachowanie na stronie porządku oraz wdrożenie poprawnego linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. To pierwsze wprowadza porządek i zatrzymuje użytkownika na stronie. Linkowanie zewnętrzne do wartościowych danych, artykułów, analiz czy treści reklamowych dodatkowo zwiększa atrakcyjność strony i wiarygodność dla robotów Google. Wyszukiwarka daje takiej domenie lepszą pozycję w wynikach – czyli pozycjonowanie działa. Na stronie powinny znajdować się sugestywne wezwania do działania (CTA – Call to Action), które sugerują użytkownikowi pewne zachowania – np. sprawdzenie Twojej oferty. Nie bez znaczenia jest też atrakcyjna szata graficzna – tym w agencji zajmują się specjaliści od UX i graficy.

Czy warto wybrać agencję reklamową / SEO?

Samo pozycjonowanie lokalne może Twojej firmie nie wystarczać. Jeśli się rozwijasz, poszerzasz ofertę musisz o tym poinformować swoich klientów. Najlepiej w formie reklamy, a właściwie całej kampanii reklamowej. Doceniona w rankingu SEOSEM24 z Krakowa zdecydowanie potrafi w Google ADS, o czym świadczy jej wysoka pozycja w sieci. Agencja może zorganizować dla Ciebie kampanię reklamową, na którą złożą się samodzielnie i indywidualnie dla Ciebie stworzone treści reklamowe, banery, linki sponsorowane czy spoty na YouTube. Treści opracowane będą wedle prawideł marketingu internetowego (SEM) i skrojone dokładnie pod Twoją grupę docelową – czyli potencjalnych klientów. Jeśli potrzeba, agencja może też stworzyć dla Ciebie funkcjonalny sklep internetowy. Współpracując z agencją zyskujesz całą platformę do promocji i sprzedaży swoich towarów i usług.

Profesjonalne audyty i źródło informacji o branży

Skuteczne pozycjonowanie lokalne oparte jest na wiedzy. Musisz wiedzieć, jaki Twoja domena ma potencjał, a nad czym należy jeszcze popracować. Agencja, taka jak SEOSEM24 Kraków potrafi dokonać dogłębnego audytu Twoich treści w sieci i podzieli się z Tobą opinią na ich temat. Analiza dotyczyć może skuteczności SEO, szybkości działania strony, jej widoczności i profilu linków. Do tego możesz zamówić analizę kondycji Twojej konkurencji. W ten sposób będziesz wiedział, co robią dobrze, a co źle i mając tę wiedzę, zyskasz szansę na przewagę.

Agencja SEO doceniona przez specjalistów i klientów

A jak postrzegany jest przez samych klientów SEOSEM24? Opinie o firmie nastrajają bardzo pozytywnie. Zresztą, wyniki rankingu są właśnie bezpośrednią pochodną dobrze prowadzonej i pełnej pozytywnych ocen wizytówki GMF. Weźmy kilka opinii z ostatnich tygodni:

Tak naprawdę marketing internetowy to najlepszy sposób żeby wypromować sobie firmę. Dowiedziałam się tego gdy skorzystałam z pomocy tej agencji i dostałam raport z audytu SEO i strategię marketingową dzięki którym zdecydowałam co dalej. Teraz po pozycjonowaniu strony już wiem ze było warto. Zyski są 😉 Polecam – Alicja Banach

Co tu dużo mówić – pełen profesjonalizm. Ceny są adekwatne do jakości i standardów wykonywanych usług, a o te ta agencja bardzo mocno dba. Tak samo o relację z klientem. Jestem zadowolony i uważam, że warto skorzystać z usług marketingowych SEOSEM24. – Mateusz Jankowski

Nie ma lepszej agencji reklamowej w Krakowie. Firma bardzo zaangażowana w proces realizacji zlecenia i stale w kontakcie z klientem. Od razu da się poznać że pracują tutaj specjaliści z branży seo i ogólnie marketingu internetowego. zresztą wyniki ich działań marketingowych dla mojej firmy w mojej opinii same się bronią. – Damian Kaczor

SEOSEM24 Kraków chwali się też referencjami od podmiotów gospodarczych. Przykładowo przedstawiciele SILT Paintball z Warszawy napisali o agencji tak:

Agencja SEOSEM24 wykonała dla nas stronę internetową www.paintaball.silt.pl. Poprzednia strona nie spełniała standardów, co wpływało negatywnie nie tylko na wizerunek firmy, lecz również na pozycje w Google. Firma SEOSEM24 zaproponowała wykonanie nowej strony i zdecydowanie był to dobry ruch.

Nowa strona nie tylko jest nowocześniejsza, responsywna i estetyczna, ale wyeliminowane zostały błędy techniczne, problemy z długim ładowaniem się strony oraz z bezpieczeństwem.

Jesteśmy całkowicie zadowoleni z efektów ich pracy nad stroną. Wszystko odbyło się zgodnie z założeniami i w ustalonych terminach. Strona spełnia nasze oczekiwania w 100%. Kontakt z wykonawcą był bez zastrzeżeń.

Polecamy współpracę z firmą SEOSEM24 w zakresie tworzenia stron www.

Agnieszka Skuza z kolei, z firmy BITUBI, stwierdza:

Współpracowałam z SEOSEM24 przy bardzo wielu projektach i za każdym razem otrzymywałam wysoki poziom zrozumienia dla mojej pracy oraz bardzo dokładne wytyczne. Pozwoliło nam to na pracę przez wiele miesięcy. Agencja SEOSEM24 to przykład firmy, która dba o partnerów w biznesie. Do dziś wszystkie projekty zostały opłacone w ustalonych wcześniej terminach. Wszystkim, którzy na co dzień pracują w branży IT czy marketingowej, mogą z całą odpowiedzialnością polecić współpracę z tą firmą. Do dziś dnia nasza współpraca przebiegła pomyślnie.

Jak widać, kilkukrotnie zwycięstwo w rankingach nie stało się bez podstaw. Zarówno klienci indywidualni jak i firmy czy instytucje są zadowolone ze współpracy z agencją. Zapewne będą potrafili także zadbać o Twoje pozycjonowanie lokalne.

Przeczytaj więcej opinii z Google na temat SEOSEM24!

Czy warto inwestować w SEOSEM24?

Wielu klientów tak uważa, firma też przoduje w zestawieniach bazujących na obiektywnych liczbach. Współpraca z agencją SEO jest opłacalna, gdyż zatrudnieni przez nią specjaliści mają wiedzę i doświadczenie w lokalnym SEO. Poprowadzą za Ciebie Twoją wizytówkę w GMF i spozycjonują domenę. Ty w tym czasie możesz zająć się klientami i poszerzaniem oferty.

Dodaj komentarz